• Actueel
    • Signalen
    • Memo’s
    • Columns
    • Nieuws
    • CAO’s ed.
      • CAO-Flitsen
    • VVMC-agenda
  • De VVMC
    • Wie zijn wij?
      • Privacybeleid van de VVMC
    • Het Hoofdbestuur
    • Persvoorlichting
    • Afdelingen
    • Persoonlijke Belangenbehartigers (PB’ers)
    • Lid worden!
    • VVMC Ledenportaal
    • VVMC apps
    • Privacybeleid van de VVMC
    • Contact
  • Doelgroep
    • Arriva
    • Breng
    • Connexxion
    • Goederenvervoer
    • JOR
      • Wat is de JOR?
    • NS
    • Keolis
    • Trekhaak.Magazine
    • Veolia
  • Archief
    • CAO’s ed.
    • Trekhaak Magazine
  • Links
    • Veiligheidscommissie
    • VVMC Amsterdam
    • VVMC Arriva
  • Lid worden!

Nader onderzoek DDZ

Gepost op 5 december 2020 van webmasterfred Geplaatst in Actueel, NS, Signaal

Tilburg, 4 december 2020

Na diverse meldingen van het personeel over een onrustige loop van de dubbeldekstreinen (DDZ) van NS, heeft de directie van NS het enige juiste en verstandige besluit genomen door deze treinen allemaal per direct uit de dienst te nemen. Besloten is om nader onderzoek te doen naar de oorzaak van de zeer onrustige loop van deze treinen.

Dit verschijnsel doet zich vooral voor bij snelheden boven de 120 km/u en zou kunnen leiden tot ontsporing van de trein. Dat een ontsporing bij zo’n hoge snelheid resulteert in een regelrecht ramp, hoeven we niet uit te leggen. Begin dit jaar ontspoorde in Den Haag een DDZ. De trein reed op dat moment met een lage snelheid. Als dit was gebeurd op de vrije baan met veel reizigers aan boord dan was het een grote ramp geworden. We kunnen rustig vaststellen dat medewerkers en reizigers hier veel geluk hebben gehad. De VVMC heeft destijds vraagtekens gezet bij het handelen van NS. Volgens onze informatie zijn er kort voor de ontsporing twee meldingen van machinisten geweest over de staat van het betrokken materieel. 

Dit toont maar weer eens aan dat als machinisten en conducteurs iets melden, deze meldingen uiterst serieus genomen moeten worden. Een pluim voor het rijdend personeel dat deze meldingen gedaan heeft en voor de adequate reactie van NS, om de treinen per direct uit de dienst te nemen, is hier dan ook op zijn plaats. 

We gaan er vanuit dat NS zijn personeel voortaan zo serieus blijft nemen en hopen dat andere spoorvervoerders hier een voorbeeld aan nemen. 

Blijf melden mensen, het heeft (uiteindelijk) zin!

Met vriendelijke groet, 

Wim Eilert | Vakbondsbestuurder VVMC

Delen:

  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Spoorwegveiligheid Veiligheid VVMC Wim Eilert
« Het wordt alleen maar slechter!!
Update 5e onderhandelingsronde CAO NS. »

Contact

Telefoon: 013 5802768
Email: secretariaat@vvmc.nl

Bezoekadres:
(i.v.m. corona gesloten)
Stadhuisplein 344 A
5038 TH Tilburg

Openingstijden secretariaat (telefonisch):
Maandag, Dinsdag, Donderdag en Vrijdag van 09:30 uur tot 16:30 uur.
Woensdag van 09.30 tot 13.30 uur

Persvoorlichting: 085 4855493
Agressietelefoon: 06 45218100

CAO NS en MMV 2020

CAO update 11/12/2020:
Na een monster sessie van meer dan 17 uur is de 6e onderhandelingsronde afgebroken Ook deze 6e ronde heeft nog geen resultaat opgeleverd. 12 januari  2021 gaan de onderhandelingen weer verder. Volg alles op onze CAO pagina.

VVMC-agenda

VVMC Twitter

Mijn tweets
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Cookiebeleid

Website vertalen

VVMC Archief

VVMC Facebook

friv
© Webmasterfred